عدالتخواهی مدرن

و اکنون «ماییم»… یک هویت مشخص یافته و روح و مایه و ارزش­‌ها… استعمار فرهنگی و همدستانش تنها از او می‌­ترسند، می‌­کوشند تا او را بکشند، فلج کنند، غرب او را انکار نمی‌­کند بلکه می‌­خواهد چهره­ ی او را به گونه ­ای مسخ شده نشان­ مان دهد تا از او بگریزیم و در دامن بیگانه آویزیم… اگر به او برگردیم، به او که جاویدان و حیات­بخش است تکیه کنیم معجزه ­آسا زنده­ مان می‌­کند، او کیومرث است، خضر است و مسیح، او در فصل اخیر حیاتش مسلمان شده است و اخیرا به اسلام علی، او،‌‌ همان «خویشتن» ما است، ما، در برابر غرب، در برابر «استعمار فرهنگی»… و تجدد دروغ و در برابر همه­ ی این «اشخاص بیگانه» باید بر او تکیه کنیم، باید به «خویشتن خویش» بازگردیم.
معلم انقلاب

بایگانی

انقلاب ناتمام

يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۴۲ ب.ظ

من امروز بعد از ده سال از پیروزى انقلاب اسلامى همچون گذشته اعتراف مى‏ کنم که بعض تصمیمات اول انقلاب در سپردن پستها و امور مهمه کشور به گروهى که عقیده خالص و واقعى به اسلام ناب محمدى نداشته‏ اند، اشتباهى بوده است که تلخى آثار آن به راحتى از میان نمى‏ رود، گر چه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روى کار آمدن آنان نبودم ولى با صلاحدید و تأیید دوستان قبول نمودم و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزى کمتر از انحراف انقلاب از تمامى اصولش و هر حرکت به سوى امریکاى جهانخوار قناعت نمى‏ کنند، در حالى که در کارهاى دیگر نیز جز حرف و ادعا هنرى ندارند. امروز هیچ تأسفى نمى ‏خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبوده‏ اند. انقلاب به هیچ گروهى بدهکارى ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان‏ خود را به گروهها و لیبرالها مى‏ خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه براى پذیرفتن همه کسانى که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولى نه به قیمت طلبکارى آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جارى مى‏ کنید؟ چرا شعار نه شرقى و نه غربى داده‏ اید؟ چرا لانه جاسوسى را اشغال کرده‏ ایم و صدها چراى دیگر. و نکته مهم در این رابطه اینکه نباید تحت تأثیر ترحم هاى بیجا و بی مورد نسبت به دشمنان خدا و مخالفین و متخلفین نظام، به گونه‏ اى تبلیغ کنیم که احکام خدا و حدود الهى زیر سئوال بروند. من بعض از این موارد را نه تنها به سود کشور نمى ‏دانم که معتقدم دشمنان از آن بهره مى ‏برند، من به آنهایى که دستشان به رادیو - تلویزیون و مطبوعات مى‏ رسد و چه بسا حرف‏هاى دیگران را مى ‏زنند صریحاً اعلام مى‏ کنمتا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرالها بیفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بى‏ پناه را از بین ببرند، تا من هستم از اصول نه شرقى و نه غربى عدول نخواهم کرد، تا من هستم دست ایادى امریکا و شوروى را در تمام زمینه ‏ها کوتاه مى ‏کنم و اطمینان کامل دارم که تمامى مردم در اصول همچون گذشته پشتیبان نظام و انقلاب اسلامى خود هستند که علاوه بر دهها و صدها صحنه اعلام حضور و آمادگى خود امسال نیز در راهپیمایى 22 بهمن حقیقت آمادگى کامل خویش را به جهانیان نشان دادند و واقعاً دشمنان انقلاب را شگفت زده کردند که تا کجا حاضر به فداکارى ‏اند.  

3 اسفند 1367

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی